Ugrás a fő tartalomra

Refashion

 
Nemrégiben két jóféle gépi kötött pulcsira tettem szert, igen jutányos áron.
Nem nagyon szeretem a pulcsikat, fogalmam sincs hogy miért. A kardigánokat viszont annál inkább, úgyhogy adta magát a dolog: a pulóverekből kardigánok lesznek.
Nem kell hozzá más csak színben passzoló (vagy nem) vászon, néhány gomb és olló. Na meg persze varrógép:)
A pulóvereket középen kettévágjuk, az anyagcsíkok egy-egy hosszanti oldalát levasaljuk és a nem vasalt élükkel, színt színre rávarrjuk a szétvágott pulcsi mindkét oldalára. Visszahajtjuk és az anyagcsík rövidebb oldalait visszahajtogatva körbevarrjuk.
Varrhatunk rá gomblyuka(ka)t (ebben az esetben a belső oldalra szélesebb csíkot kell szabni és nem az anyag fonákjára, hanem közrefogva a kötött anyagot, rá kell varrni (itt: piros kardigán) vagy varrhatunk rá hurkot és gombot (itt: zöld kardigán). A lehetőségek tárháza végtelen.




Zárójel.1.: Nincs az a fotószerkesztő program, amivel én helyre tudnám hozni az egyébként is bénán sikerült piros pulcsi fényképeket:(

Zárójel.2.: A sok szövegelésben kimaradt egy fontos momentum: az ötlet nem az enyém, a Pinteresten láttam. Sajnos linkelni nem tudom, mert hiába hittem, hogy elmentettem, nem tettem, de amint újra a szemem elé kerül, pótolom a hiányosságot.
Mielőtt bárki nekem tulajdonítaná ezt a remek ötletet:)))

Zárójel.3.: Megtaláltam:  www.iammommahearmeroar.net

Megjegyzések

  1. Hihetetlen ügyes vagy. Ezt egyszer én is kipróbálom, mert én is kardigános vagyok. :) Na megyek vissza nézni a képeket. :)

    VálaszTörlés
  2. De jók! És a kedvenc anyagom! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Bizony az! Eszembe is jutottál róla (is) :)))

      Törlés
  3. Az eszem áll meg! Soha, de soha eszembe nem jutott volna pulcsiból kardigánt alakítani.
    Zseniális, már maga az ötlet is!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. És maga az ötlet nem is az enyém:( De már kijavítottam saját magam:)

      Törlés
  4. Nagyon szép és egyedi p(j)ulcsik lettek! ... Ja, nem, kardigánok ... Csak úgy nem stimmel a betüláték ...
    Grat!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez azért vicces, Zsu, mert akárhányszor leírva látom azt, hogy pulcsi, azt olvasom, pjulcsi. Mert ugye minden szentnek maga felé hajlik a keze:))))

      Törlés
  5. Ismét egy nagyszerű, "miért is nem jutott ez eddig eszembe?" ötlet! (azért mert én én vagyok és te pedig te!, nyilván :))
    Remek, na!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De még csak nem is nekem jutott eszembe:) Egy időben lépten-nyomon erre bukkantam a Pinteresten (mustársárga pulóver) és meg voltam róla győződve, hogy elmentettem magamnak. Aztán amikor kellett volna, kiderült, hogy nem is és persze már sehol sem leltem:(

      Törlés
  6. dejóóóóóóóóóóóóóóóóó!!!!!

    VálaszTörlés
  7. Akár a Tied az ötlet, akár nem, igazi Julcsis kardigánok lettek. Bár a piros szín az egyik kedvencem, mégis a csipkeszegély viszi a prímet.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekem is jobban tetszik a csipkés. Vajon miért?:)))))

      Törlés
  8. Na szuper az ötlet, de meg kell mondjam a Te verziód ezerszer jobb, imádom a zöldet de most a piros különösen tetszik! Majd jól nyitva tartom ezután a szemem hátha én is belefutok valami pulcsiba. Ha jól számolom 6 kardigánom van eddig.

    VálaszTörlés
  9. Jaj, de jó! Már bánom nagyon, hogy nem tudok varrni. :(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. S horgolni? Én simán el tudnám képzelni horgolt szegéllyel is, persze előtte eldolgozni a vágott széleket.
      Most, hogy ez az ötlet eszembe jutott...:)

      Törlés
  10. Szia Julcsi! Olyan jó olvasni és látni azt, amiket csálsz :)))
    Megörültem a jó ötletnek és hát milyen jók lettek a kardigánok! Hát le vagyok nyűgözve:)
    Na, szóval nagyon ügyes vagy és kész!
    Em.

    VálaszTörlés
  11. Én is nagyon kardigános vagyok, de van pár elfekvő pulcsim, amiket nem hordok, de sajnálom, hogy nem használom őket. Azt hiszem, muszáj lesz kipróbálnom a p(j)ulcsisítást velük! A csipkék úgyis a szívem csücskei!

    VálaszTörlés
  12. en mar par honapja szetvagtam 2 pulovert, hasonlo okbol, de valahogy nem talaltam meg a megfelelo `befejezest`. a zseb nagyon tetszik!!! a hetvegen meg is csinalom:-)

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Szeretem, ha írsz!
Biztosan elolvasom. Néha többször is:) Mert jól esik a lelkemnek.

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Egy táska története és annak folyománya

Még aprócska, kisiskolás gyermek volt Másodszülöttünk, amikor kapott egy zsák típusú reklámtáskát, vadító zöld és piros színben. Szerette, sokszor féloldalasan a vállára kanyarította, s egyszer azt mondta, úgy érzi magát ebben a táskában, mint egy kalandor, aki ide-oda vándorol. Divat ezt a típusú táskát manapság gymbag-nek hívni, nevezhetnénk egyszerűen csak tornazsáknak is, én mégis kalandortáska néven adom közre nektek és most már azt is tudjátok, miért. (Van néhány darab, mindet felpakolom a Piactérre , hátha ti is szeretnétek kalandokat pakolni valamelyikbe!) ••••• •••••• •••••• •••••• •••••• •••••• •••••••

Babahaj, ahogyan én csinálom

~~~♥♥♥~~~ És én hogy csinálom? Tűnemezeléssel gyapjúból. Amire szükséged lesz: -gyapjú -szivacs vagy hungarocell lap a böködéshez -nemeztű -egy csupasz babafej:) Először mindig a fej hátuljára teszek egy adag gyapjút, hogy ne legyen annyira lapos. Ezt jó alaposan beleböködöm a fejbe. Fontos, hogy a fej jó keményre legyen tömve. Rásimítom a következő réteg gyapjút, most már az egész fejre. Itt már lehet variálni, hogy milyen lehet a frizura: egycopfos, kétcopfos, egykontyos, kétkonytos. A választéknál jó alaposan megböködöm a gyapjút. Formára igazítom a lelógó, szétálló gyapjút és a széleknél is beleböködöm a fejbe. Ha az alap kész van, akkor jön maga a frizura. Ha copfot készítünk, akkor a copf tövénél szurkáljuk a fejbe a tűt, esetleg egy kis darab gyapjúval körbe lehet tekerni, hogy eltűnjön a szurkálás helye (ez a kártolt gyapjúnál nem is látszik). Ha konty készül, akkor én a konty közepét és szélét szoktam böködni. Ha ez is kész, az egészet átszurkáljuk egy kicsit. H

Fiúsított lánybabák?

Dehogyis!!! Szerintem maradtak a babák, amik voltak: kedvesen mosolygós lányok. Csupán egy kényelmesebb szerkóba bújtak, hogy a kora reggeli, Balaton parti horgászás után tudjanak versenyt futni a fiúkkal. Ettől ők még lányosak és bájosak.