Ugrás a fő tartalomra

Rózsahimlő

Levente hátán még jóval karácsony előtt egy kis pöttyöt fedeztem fel. Aztán az utolsó tanítási napon elvittem a háziorvoshoz, mert az egész törzsére átterjedtek ezek a kiütések. Diagnózis: piros a torka, a kiütések a fertőzés egyik jele, nem kell kezelni, majd elmúlik. A szünetben az egész testére átterjedtek a kiütések. Hétfőn ismét háziorvos, aki azt mondta, szerinte ekcéma, amit a fertőzés széthintett az egész testén, de lássa inkább bőrgyógyász. Nosza tegnap este elvittük a kedvenc bőrgyógyászunkhoz, aki megállapította, hogy Levi rózsahimlős.

A rózsahimlő, más néven rubeola (angolul rubella), enyhe tünetekkel, egyebek között mérsékelt lázzal, végtagfájdalmakkal, nyaki és a tarkótáji nyirokcsomók megduzzadásával és kiütéssel járó ragályos vírusfertőzés. A betegség köhögés, tüsszentés, és az orrváladékkal, ill. a nyállal kapcsolatba került, meg nem mosott kéz révén terjed.

/Wikipédia/

A rózsahimlő (rubeola) lapos, finom rózsaszínű kiütései az arcon, nyakon indulnak, később terjednek a törzsre és a végtagokra, és mindössze 1-3 napig tartanak. A tünetek elmúlásáig a betegség fertőző.

/mimi.hu/

A doktornő szerint lassú lesz a gyógyulás, és nem fertőz, iskolába is mehet. A zavarom itt jön -és ezért írtam le mindezt-, mert tegnap este az itthon fellelhető minden szakirodalom szerint magas lázzal jár és gyorsan múlik. Ma rákerestem, és bizony ugyanazt találtam.

Most akkor mi van? Levinél nem volt magas láz, sem végtagfájdalom, sem duzzadt nyirokcsomók(amennyire én meg tudom állapítani), az orra is csak két napja folyik, viszont a kiütések kis jóindulattal is már 3 hete rajta vannak. Ha a lappangási időt nézzük, akkor már a többieken is ki kellett volna jönnie, de semmi. Akkor ez most nem rózsahimlő? Vagy valami elkorcsosodott rózsahimló vírus? Vagy?

Persze Verocska lázas és folyik az orra, lehet, hogy ez már ennek az előjele...

És a wikipédia szerint a beteg izolálandó...


Jaj, ez állati bonyolult! És zavaros! És fogalmam sincs!

ÁÁÁ! Segítség!!!

...

Pontosítanék: Nem rózsahimlő, hanem rózsakiütés! Férjem -aki egyedül vitte Levit tegnap a bőrgyógyászhoz- csak annyit jegyzett meg belőle, hogy rózsa is volt benne:-) Ennek tünetei pontosan illenek Levire és gyakorlatilag a férjem szóról szóra ugyanazt mondta el, amit olvastam a betegségről. Mostmár kifújtam magam és nevetek az egészen:-)
Egyébként meg imádom a férjemet;-D Egy pillanatra sem hagy unatkozni...

Megjegyzések

  1. Julcsi: a rózsahimlő fertőző.Csodálkozom a doktornőn.nálunk a rendelőbe se lehet bevinni a gyanús kis beteget,ki kell hívni az orvost.
    Én is voltam hímlős kiskoromban,sorozatszurikat kaptam és el voltam különítve.

    Majd nézzél be hozzám kérlek,bár nem igen lesz időd rá a kis pöttyösök mellett.:(

    VálaszTörlés
  2. Nyomoztam és javítottam:-)
    És azt mondom: HUH!!!

    VálaszTörlés
  3. Hulye kerdes, majd Martat meg is interjuvolom:-), de rubeolara nem kaptak oltast?

    VálaszTörlés
  4. csodálkoztam is,rubeola ellen kapnak oltást.azt hiszem.rózsakiütésről meg még nem is halottam. mitől van?

    VálaszTörlés
  5. Hát, mi még nem estünk át semmin egy kis náthát kivéve Ábellel (szerencsére), ezért nem tudok tanácsot adni, csak remélem, hogy már jobban vannak a gyerkőcök!

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Szeretem, ha írsz!
Biztosan elolvasom. Néha többször is:) Mert jól esik a lelkemnek.

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Egy táska története és annak folyománya

Még aprócska, kisiskolás gyermek volt Másodszülöttünk, amikor kapott egy zsák típusú reklámtáskát, vadító zöld és piros színben. Szerette, sokszor féloldalasan a vállára kanyarította, s egyszer azt mondta, úgy érzi magát ebben a táskában, mint egy kalandor, aki ide-oda vándorol. Divat ezt a típusú táskát manapság gymbag-nek hívni, nevezhetnénk egyszerűen csak tornazsáknak is, én mégis kalandortáska néven adom közre nektek és most már azt is tudjátok, miért. (Van néhány darab, mindet felpakolom a Piactérre , hátha ti is szeretnétek kalandokat pakolni valamelyikbe!) ••••• •••••• •••••• •••••• •••••• •••••• •••••••

Babahaj, ahogyan én csinálom

~~~♥♥♥~~~ És én hogy csinálom? Tűnemezeléssel gyapjúból. Amire szükséged lesz: -gyapjú -szivacs vagy hungarocell lap a böködéshez -nemeztű -egy csupasz babafej:) Először mindig a fej hátuljára teszek egy adag gyapjút, hogy ne legyen annyira lapos. Ezt jó alaposan beleböködöm a fejbe. Fontos, hogy a fej jó keményre legyen tömve. Rásimítom a következő réteg gyapjút, most már az egész fejre. Itt már lehet variálni, hogy milyen lehet a frizura: egycopfos, kétcopfos, egykontyos, kétkonytos. A választéknál jó alaposan megböködöm a gyapjút. Formára igazítom a lelógó, szétálló gyapjút és a széleknél is beleböködöm a fejbe. Ha az alap kész van, akkor jön maga a frizura. Ha copfot készítünk, akkor a copf tövénél szurkáljuk a fejbe a tűt, esetleg egy kis darab gyapjúval körbe lehet tekerni, hogy eltűnjön a szurkálás helye (ez a kártolt gyapjúnál nem is látszik). Ha konty készül, akkor én a konty közepét és szélét szoktam böködni. Ha ez is kész, az egészet átszurkáljuk egy kicsit. H

Fiúsított lánybabák?

Dehogyis!!! Szerintem maradtak a babák, amik voltak: kedvesen mosolygós lányok. Csupán egy kényelmesebb szerkóba bújtak, hogy a kora reggeli, Balaton parti horgászás után tudjanak versenyt futni a fiúkkal. Ettől ők még lányosak és bájosak.