Ugrás a fő tartalomra

Megszállottság:)

~~~♥♥♥~~~

Nyaralásra készülődtünk a csodás Zemplénbe. 
Bepakoltam némi gyapjúfonalat meg egyéb festőkelléket (fazék, szűrő, fakanál) a kosarakba, felkészültem egy hosszú listával festőnövényekből (persze ezt jól nem vittem magammal:D) és útra készen álltam.
Ez már megszállottság? Igen. De vállalom:)

Bodzabogyóval és vérehulló fecskefűvel még a nyaralás alatt kísérleteztem.


Az alkörmössel való festés meglepetést okozott, mert valami lilás, rózsaszínes, kékes végeredményre számítottam, ehhez képest zöld lett. De kísérletezek még, mert egy kedves ismerősöm révén rengeteg került a fagyasztóba belőle.
Aztán amiből már nem volt időm festeni a nyaralás alatt, azzal itthon kotyvasztottam. Mint például a kökénnyel. Erről azt gondolom, hogy még túl hamar szedtem le, talán még nincs benne annyi festékanyag, ami elég lenne. Mert bár a festőlé sűrű és lila, öblítés után a végeredmény haolvány tüdőszín lett. Ami azért nem olyan rossz.
Ez a furcsa zöld nem teljesen növényi festékkel festődött. Még régebben megpróbálkoztam az ételfestékkel, de a végeredmény olyan harsány zöld lett -bár kevertem hozzá kéket is- hogy nem tudtam vele mit kezdeni. De hogy mégse menjen veszendőbe, a tegnapi főzés során adtam hozzá egy kis ezt, egy kis azt és most már tetszik. Sőt!
Ugyanebbe a festőlébe beletettem egy kicsi sima gyapjúfonalat is, sokkal halványabb lett. A képen látszik is egymás mellett a kettő.
Utolsónak hagytam a szerintem legszebbet. Aranyvessző. Szerintem mást nem is kell mondanom róla:)



~~~♥♥♥~~~

Megjegyzések

  1. Hú, de szépek! A bodzabogyó a kedvencem.
    Hát persze, hogy megszállott vagy, mind azok vagyunk :) Én, kérem, vittem magammal a varrógépet nyaralni :)

    VálaszTörlés
  2. Az sem rossz:)) Ha én ezt tettem volna, a férjem tuti elválik;-) Így maradt a horgolás és a festés.

    VálaszTörlés
  3. Csodásak!
    Az aranyvesszőnek a mijével festettél? (Virágzat?)
    (Ugye tudod, hogy az alkörmös mérgező? Főleg a gyerekek miatt írom, mert ők imádják a színes bogyókat.)

    VálaszTörlés
  4. Igen, a virágával. Olyan sűrű lét kaptam, mint még eddigi festéseim során sosem.
    Tudom, hogy az alkörmös mérgező, ciánt tartalmaz. Nemrég hallottam, hogy vannak országok (talán Francio.), ahol ezzel színezik a borokat. Mo-n ez nincs engedélyezve.

    VálaszTörlés
  5. Nagyon jók lettek és tökéletesen beleillenek a színvilágodba.
    A bodzával hogy sikerült megtartani a pirosas komponenst, én belelocsoltam jó sok ecetet, mégis olyan szürkés-lilás kék lett amiről Timi írt. A sárga gyönyörű, köszönöm, hogy felhívtad rá a figyelmemet!
    Azóta sikerült hasonlót kapnom kúpvirág és kurkuma keverékével(bár az utóbbi bolti por volt, lehet, hogy volt benne ételfesték is).

    VálaszTörlés
  6. Semmi extrát nem csináltam, csupán előtte áztattam egy éjszakán át timsós vízbe és ebben a lében főztem is ki/meg.
    Ezek még mind "sima" főzetek, a rézgálicosok még ezután jönnek.

    VálaszTörlés
  7. Gyönyörűségesek!
    Az alkörmös mérgező! Nehogy valaki valami finomságnak nézze a fagyiban! :-)

    VálaszTörlés
  8. Én nem mertem még tűt sem vinni a nyaralásra.

    VálaszTörlés
  9. Ó, nem vagyok ám felelőtlen:))) Jól el vannak különítve. Különben is csak én nyúlkálok oda:) Legfeljebb a férjem, teknőskajáért:)))

    VálaszTörlés
  10. Fantasztikusak, majd egyszer talán én is, vagy talán jövőre Nyalkán, kitudja... nagyon szívesen ott áltam volna melletted, mikor festetted őket:-)

    VálaszTörlés
  11. Nekem a kökényes és a bodzás is nagyon tetszik!
    Alkörmös (nem csak ciánt tartalmaz):
    http://www.google.hu/imgres?imgurl=http://ladylee.lapunk.hu/tarhely/ladylee/kepek/phytolacca_americana5.jpg&imgrefurl=http://ladylee.lapunk.hu/%3Fmodul%3Doldal%26tartalom%3D1119821&usg=__4MAcE0j_4cSeQJNYHrefS98P3F4=&h=200&w=150&sz=14&hl=hu&start=0&zoom=1&tbnid=ErVIW6vKckWCYM:&tbnh=115&tbnw=88&prev=/images%3Fq%3Dalk%25C3%25B6rm%25C3%25B6s%26hl%3Dhu%26sa%3DG%26biw%3D1021%26bih%3D485%26gbv%3D2%26tbs%3Disch:1&itbs=1&iact=hc&vpx=396&vpy=84&dur=1706&hovh=160&hovw=120&tx=78&ty=107&ei=V31-TLLnItSRjAfhi53zCg&oei=V31-TLLnItSRjAfhi53zCg&esq=1&page=1&ndsp=21&ved=1t:429,r:2,s:0
    A fiam is féltőn nevelgette a kertjében, a pici gyerekeit meg nagyon izgatták a szépséges bogyók, alig tudtuk elhajtani őket. Végül inkább kirtotta a töveket. Persze festék formájában már ártalmatlan (gondolom).

    VálaszTörlés
  12. ez jo, nekem ugyanez jutott az eszembe (megszallottsag) a mostani koteseimrol:-) amihez ugye festeni kell elobb a fonalat.
    En meg csak szemezek a novenyekkel, de ugy erzem mar nem sokaig;-) A sarga gyonyoru!!!!!

    VálaszTörlés
  13. rég jártam nálad,nemcsak nálad, máshol is, de most nagyon jó volt csemgézni, csudajó dolgokkal foglalkoztál közben:)

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Szeretem, ha írsz!
Biztosan elolvasom. Néha többször is:) Mert jól esik a lelkemnek.

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Egy táska története és annak folyománya

Még aprócska, kisiskolás gyermek volt Másodszülöttünk, amikor kapott egy zsák típusú reklámtáskát, vadító zöld és piros színben. Szerette, sokszor féloldalasan a vállára kanyarította, s egyszer azt mondta, úgy érzi magát ebben a táskában, mint egy kalandor, aki ide-oda vándorol. Divat ezt a típusú táskát manapság gymbag-nek hívni, nevezhetnénk egyszerűen csak tornazsáknak is, én mégis kalandortáska néven adom közre nektek és most már azt is tudjátok, miért. (Van néhány darab, mindet felpakolom a Piactérre , hátha ti is szeretnétek kalandokat pakolni valamelyikbe!) ••••• •••••• •••••• •••••• •••••• •••••• •••••••

Babahaj, ahogyan én csinálom

~~~♥♥♥~~~ És én hogy csinálom? Tűnemezeléssel gyapjúból. Amire szükséged lesz: -gyapjú -szivacs vagy hungarocell lap a böködéshez -nemeztű -egy csupasz babafej:) Először mindig a fej hátuljára teszek egy adag gyapjút, hogy ne legyen annyira lapos. Ezt jó alaposan beleböködöm a fejbe. Fontos, hogy a fej jó keményre legyen tömve. Rásimítom a következő réteg gyapjút, most már az egész fejre. Itt már lehet variálni, hogy milyen lehet a frizura: egycopfos, kétcopfos, egykontyos, kétkonytos. A választéknál jó alaposan megböködöm a gyapjút. Formára igazítom a lelógó, szétálló gyapjút és a széleknél is beleböködöm a fejbe. Ha az alap kész van, akkor jön maga a frizura. Ha copfot készítünk, akkor a copf tövénél szurkáljuk a fejbe a tűt, esetleg egy kis darab gyapjúval körbe lehet tekerni, hogy eltűnjön a szurkálás helye (ez a kártolt gyapjúnál nem is látszik). Ha konty készül, akkor én a konty közepét és szélét szoktam böködni. Ha ez is kész, az egészet átszurkáljuk egy kicsit. H

Fiúsított lánybabák?

Dehogyis!!! Szerintem maradtak a babák, amik voltak: kedvesen mosolygós lányok. Csupán egy kényelmesebb szerkóba bújtak, hogy a kora reggeli, Balaton parti horgászás után tudjanak versenyt futni a fiúkkal. Ettől ők még lányosak és bájosak.