Ugrás a fő tartalomra

A nyúlon túl vaktyúkok vannak...

Nagyon jó hangulatú és rekordlétszámú kis klubunk volt tegnap délelőtt Tündérfalván. Még mindig a Húsvét jegyében alkottunk, csibéket és nyuszikat. 
Az anyagválasztásról ejtenék csupán néhány szót, aztán hagyom, hogy a képek beszéljenek helyettem. Az alapdarab jó minőségű és vastag filcanyagból készült (kék csibe), Kata Golda szabásmintája alapján. Ezzel nem is volt semmi baj. Ám továbbgondolva a dolgot, újrahasznosított pulcsiból készítettem egy nyulat (zöld csíkos). Ez már annyira nem bizonyult megfelelő választásnak, mert nem filcesedett annyira az anyag, amennyire kellett volna, ezért a széle elég bolyhos és nincs is olyan tartása, mint a filcből készült tojásdad csibének. A harmadikat már a klubban készítettem, főleg azért, hogy kipróbáljam azokat a mesés színű filcanyagokat, amit egy hobbi boltban találtam (púder színű csibe). Hamar rá kellett jönnöm azonban, hogy ezt a vékony filcet nem varrásra gondolták felhasználni, mert minden egyes tűszúrásnál megnyúlt az anyag. Azért csak elkészült a virágos szemű kiscsibe is és még okosabb is lettem:)






Megjegyzések

  1. A jó minőségű gyapjúfilcnek nincs is párja :) Csak az ára... Nekem a csíkos is nagyon tetszik ám!

    VálaszTörlés
  2. nekem meg legjobban a csíkos tetszik! :)

    VálaszTörlés
  3. mindenesetre mindegyik nagyon helyes-kedves lett :-)

    VálaszTörlés
  4. Nekem mindegyik tetszik! Igazi húsvéti partiarcok :)

    VálaszTörlés
  5. a csíkos a legmenőbb :))

    a mai napon úgy látszik kiokosodom filcek tekintetében...

    VálaszTörlés
  6. Aranyosak. Nekem is a csíkos tetszik a legjobban.

    VálaszTörlés
  7. Helyesek lettek, a csíkos az tényleg vezet!

    VálaszTörlés
  8. A csíkos remek:)) A többiek is helyesek.

    VálaszTörlés
  9. Tényleg a csíkos a csúcs! Sajnos a pulcsik nem nemezelődnek egyformán- ha elvágod, és kis darabkák hullanak le róla, akkor csak varrásráhagyással a visszájáról tudod szépre varrni, különben feslik a széle. A nyúlós filccel én is találkoztam már, de szerintem nem olyan vészes, csak óvatosabban kell tömni. :)
    (Viszont ez a szabásminta!! Nagyon édes, de milyen anyagpazarló! :D)

    VálaszTörlés
  10. Gondoltam, hogy mindenkinek a csíkos nyuszi fog tetszeni:)))

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Szeretem, ha írsz!
Biztosan elolvasom. Néha többször is:) Mert jól esik a lelkemnek.

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Babahaj, ahogyan én csinálom

~~~♥♥♥~~~ És én hogy csinálom? Tűnemezeléssel gyapjúból. Amire szükséged lesz: -gyapjú -szivacs vagy hungarocell lap a böködéshez -nemeztű -egy csupasz babafej:) Először mindig a fej hátuljára teszek egy adag gyapjút, hogy ne legyen annyira lapos. Ezt jó alaposan beleböködöm a fejbe. Fontos, hogy a fej jó keményre legyen tömve. Rásimítom a következő réteg gyapjút, most már az egész fejre. Itt már lehet variálni, hogy milyen lehet a frizura: egycopfos, kétcopfos, egykontyos, kétkonytos. A választéknál jó alaposan megböködöm a gyapjút. Formára igazítom a lelógó, szétálló gyapjút és a széleknél is beleböködöm a fejbe. Ha az alap kész van, akkor jön maga a frizura. Ha copfot készítünk, akkor a copf tövénél szurkáljuk a fejbe a tűt, esetleg egy kis darab gyapjúval körbe lehet tekerni, hogy eltűnjön a szurkálás helye (ez a kártolt gyapjúnál nem is látszik). Ha konty készül, akkor én a konty közepét és szélét szoktam böködni. Ha ez is kész, az egészet átszurkáljuk egy kicsit. H

Egy táska története és annak folyománya

Még aprócska, kisiskolás gyermek volt Másodszülöttünk, amikor kapott egy zsák típusú reklámtáskát, vadító zöld és piros színben. Szerette, sokszor féloldalasan a vállára kanyarította, s egyszer azt mondta, úgy érzi magát ebben a táskában, mint egy kalandor, aki ide-oda vándorol. Divat ezt a típusú táskát manapság gymbag-nek hívni, nevezhetnénk egyszerűen csak tornazsáknak is, én mégis kalandortáska néven adom közre nektek és most már azt is tudjátok, miért. (Van néhány darab, mindet felpakolom a Piactérre , hátha ti is szeretnétek kalandokat pakolni valamelyikbe!) ••••• •••••• •••••• •••••• •••••• •••••• •••••••

Saját anyag

Délután kaptam a barátnőmtől 3 féle anyagot, amit nyomtatóban lehet használni. A4 méretű puplin, pamutvászon és organza anyagok. Nem tudom, hogyan kell pontosan használni, mert nem volt ideje elmagyarázni, csak holnap délután. Persze Julcsi nem is Julcsi lenne, ha bírna addig várni:))) A fotó sajnos nem túl jó, lévén, hogy a jobbik fényképezőgépünk tegnap este óta csillagásztáborban van. De éjszaka úgyis kipróbálom az "új" anyagomat és lesz jobb fotó is. ... Kipróbáltam a pamutvásznat. Simán lehet vasalni a színéről is, egy baj van vele, hogy nagyon gyűrődik. Egy kis képecskét készítettem és a kifordításnál megviselődött szegény és mivel már flíz is volt benne, nem lehetett nagyon vasalni:( Sebaj, ez a tanulópénz:) Azt elfelejtettem írni, hogy hobby boltból származik ez az anyag és 250 Ft, ha valakit esetleg érdekelne. Ez a bolt egy különleges bolt, sokban különbözik más hobby boltoktól. Ha egyszer erre jártok, érdemes benézni. (És ha egy segítőkész, tar úriember szolgál ki b